چگونه ازلوازم برقي خود در برابر نوسانات برق حفاظت كنيم

۳۰ بازديد

معرفي بهترين مارك محافظ برق

در اين روزهاي گرم تابستان كه دائما با قطعي برق و نوسانات برقي همراه هستيم، داشتن  يك محافظ برق براي لوازم الكترونيكي منزل ضروري است و در مقابل آسيب‌ها و خطرات ممكن لوازم برقي منزل را مصون نگه مي‌دارد.

اگر براي لوازم برقي منزل خود از محافظ برق استفاده نمي‌كنيد، توصيه مي‌كنيم تا پايان اين مقاله از سايت الكتريكي آنلاين همراه ما باشيد. در اين مقاله برايتان از ويژگي‌هاي بهترين مارك محافظ برق خواهيم گفت و همچنين بهترين مارك محافظ برق هوشمند را برايتان معرفي خواهيم كرد، همراه ما باشيد.

چرا بايد يك محافظ برق بخريم؟

وجود نوسانات و اختلال در جريان‌هاي برق ممكن است كه آسيب‌هاي جبران ناپذيري به لوازم برقي منزل وارد كنند. به عنوان مثال ممكن است در اثر نوسانات و قطعي مكرر برق جريان ولتاژ كم و زياد شده و موجب سوختن موتور يخچال شود. از آنجايي كه قيمت لوازم برقي روز به روز در حال افزايش است، استفاده از بهترين مارك محافظ برق موجب مي‌شود كه با پرداخت هزينه اندك براي خريد محافظ برق از لوازم برقي خود مراقبت كنيد. 

معمولا از محافظ‌هاي برق در برابر گرما و شوكي كه ممكن است به وسيله برقي وارد شود استفاده مي‌كنند. اگر در مناطقي زندگي مي‌كنيد كه به صورت مكرر هوا طوفاني و همراه با صاعقه است، حتما براي مراقبت از لوازم برقي براي آن‌ها محافظ تهيه و خريداري كنيد.

محافظ نوسان برق پارت الكتريك مدل PE5137

ابعاد اين محافظ برق ۲۰۰×۱۰۵×۴۰ ميلي‌متر و وزن آن ۲۵۰ گرم است. حداكثر تواني كه مي‌تواند پشتيباني كند ۶۵۰۰ وات بودع و حداكثر جريان انتقالي آن ۳۰آمپر است. اين محافظ مجهز به نمايشگر LED بوده و از محافظ‌هاي برق پشت كنتور محسوب مي‌شود و در مقابل رطوبت  و گرد و غبار مقاوم است.

چند راهي برق و محافظ پارت الكتريك مدل PE2060

ابعاد اين محافظ با كيفيت 15×4×18 ميلي‌متر بوده  و وزن آن ۲۰۹ گرم است. مجهز به ۶ عدد پريز است و حداكثر تواني كه پشتيباني مي‌كند ۲۴۵۰ وات است. 

طول كابل اين محافظ ۱.۸ متر بوده و در مقابل رطوبت و گرد و غبار نيز به شدت مقاوم است و داراي نمايشگر  LED براي مشخص كردن ولتاژ و شدت جريان است.

حال نوسان برق چيست ؟ 

جريان برق داراي شاخصه هاي استانداردي در سراسر يك كشور است و تمام لوازم برقي طوري طراحي مي شوند كه كه تابع آن شاخصه ها باشند . مثلا در ايران جريان 220 ولت و فركانس 50 هرتز استاندارد محسوب مي شود . هرگونه افزايش يا كاهش نسبت به حالت استاندارد همان چيزي است كه از آن به عنوان نوسان برق نام برده مي شود .

با توجه به قيمت هاي نجومي بازار لوازم الكترونيكي و خانگي ، حتما بايد به دنبال يك راه حل مناسب گشت . استفاده از محافظ برق يك راه حل ساده با هزينه مناسب است كه با استفاده از آن مي توان از خسارت هاي بسيار سنگين تري جلوگيري كرد و به وضعيت قرار گيري سيم ها نيز نظم بخشيد.

محافظ برق چگونه كار مي كند ؟

هنگامي كه ولتاژ به مدت حداقل 3 نانو ثانيه از حد معمول فراتر رود يا كاهش يابد ، مي گوييم شوك الكتريكي رخ داده است .

محافظ وظيفه دارد كه بين جريان برق ورودي به خانه و دستگاه مورد استفاده قرار بگيرد و زماني كه هرگونه شوك الكتريكي رخ بدهد ، با قطع كردن جريان برق ، جلوي تاثير گذاري اين شوك الكتريكي را روي دستگاه مي گيرد .

 بعد از عبور شوك و برگشتن شاخصه هاي جريان برق به حالت عادي محافظ اجازه عبور جريان برق را داده و دستگاه دوباره شروع به كار مي كند .

چه زماني بايد از محافظ برق استفاده كنيد ؟

در تمام مدت ! به اين فكر كنيد كه اگر يك شوك الكتريكي رخ بدهد و تمام دستگاه هاي متصل به پريز برق را نابود كند يا حتي در موارد بدتر باعث آتش سوزي در منزل شما شود ، آن موقع با خود فكر مي كنيد كه بهتر بود دستگاه هاي مهم خود را تمام وقت به محافظ برق متصل مي كرديد.

شما براي چراغ مطالعه ي خود نيازي به محافظ نداريد ، بهتر است بجاي پشيماني و افسوس خوردن ، قبل از رخ دادن هر شوك يا نوساني تمام دستگاه هاي گران قيمت خود را به محافظ برق وصل كنيد.

چرا توان محافظ مهم است ؟ انواع محافظ بر اساس توان :

به طور كلي دستگاه هاي الكتريكي موتوري و حرارتي ميزان مصرف بيشتري نسبت به دستگاه هاي غير موتوري و غير حرارتي دارند ، طبيعي است كه حداكثر توان خروجي محافظ ها بايد با مجموع توان هاي دستگاه هاي متصل هماهنگ باشد .

-         محافظ هاي 1000 تا 2000 ولت آمپر ( حداكثر توان خروجي ) با كليد روشن و خاموش بهترين گزينه براي وسايل نسبتا كم مصرف تري مثل گوشي ، مودم ، كامپيوتر و ... مي باشد .

 

-         محافظ هاي 2000 تا 3000 ولت آمپر ( حداكثر توان خروجي ) بدون كليد روشن و خاموش بهترين گزينه براي يخچال و فريزر ها مي باشند كه بايد هميشه به برق متصل باشند.

 

-         محافظ هاي 3000 تا 5000 ولت آمپر ( حداكثر توان خروجي ) با كليد روشن و خاموش براي كولر هاي گازي و پكيج ها بسيار مناسب است .

 

بابا, [12.08.21 20:30]

-         محافظ هاي حدود 6000 ولت آمپر ( حداكثر توان خروجي ) براي نصب بعد از كنتور منزل و يا در ورودي آشپزخانه با استفاده از ترمينال تعبيه شده براي حفاظت كليه وسايل آشپزخانه يا كل وسايل برقي منزل مناسب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.